Isnin, 17 Oktober 2016

DINNER TEMA LANUN - PIRATE NITE THEME




          Assalamualaikum
      
         Semoga semua dalam peliharaan Allah. Dalam entri sebelum-sebelum ni Cik Mas perasan terlalu emosional. Jadi Cik Mas fikir kali ni tak nak yang sedih-sedih dah. Bila Cik Mas tengok kegemaran pelawat Cik Mas, paling banyak hit adalah entri untuk pakaian tema. Ha sebab tu kali ni entri dia tajuk DINNER TEMA LANUN. Ni pun godek-godek dalam galeri terjumpa gambar-gambar masa dinner ni. Rasanya dah lama tapi tak adalah lama mcm suatu masa pada zaman dahulu kala. Hahahaha
   
Ha ni Cik Mas satu keluarga. Kita orang tak ada la real mcm lanun...ala-ala manja lanun je. Cantikkan pintu yg diorang buat utk tema lanun.

   Tema ni bunyi je ganas... dinner tak ganas mana pun sebab yang datang semua ada bunga dalam hati. Hahaha. Tak ada pun terjadi perkara yang ganas. Kiranya pakaian yang dipakai tidak mempengaruhi jiwa. Betul la kata orang don`t judge book by it`s cover.

Gambar ni pulak Cik Mas dengan salah satu band yang buat persembahan malam tu. Macam salah seorang dari penyanyi pulak Cik Mas ni.

Anak-anak lanun posing rasanya sebelum balik. Tak ganas langsung.

Mak lanun mengajar anak lanun posing. Serius bila tengok gambar-gambar ni baru tertanya-tanya mana pergi aksesori lanun ni. Dah jadi harta karun lanun la kot.

Ha ada pun gambar ni.. Gambar anak-anak dengan Anje. Lanun Laut Merah ye Anje. Anje ni kira macam Chief Lanun la...kih kih kih.

Ni pulak anak-anak dengan penyanyi dari satu lagi group yg buat persembahan malam tu. 
    
               Menghadiri dinner yang ada tema ni.. memang seronok. Sebab kita dikelilingi oleh orang yang satu brand dengan kita. Kadang-kadang kita gelakkan orang sebab pakaian yang dipakai walau menepati tema tapi ditahap paling berani. Percayalah, menghadiri majlis bertema menjadikan mata kita nak pandang pada semua orang. Nasihat Cik Mas bila pergi ke majlis yang ada pakaian tema sebolehnya ikut tema. Bila tak ikut kita akan rasa janggal dalam majlis tu. Mulalah nak balik awal dan rasa segan.Tak semestinya kena berpakaian 100% ikut tema. Cukupla ada sikit-sikit. Kalau tema bunga-bunga, tak semestinya ada bunga dari kepala ke kaki tapi sekurang-kurangnya ada corak bunga pada baju atau pada tudung pun dah ok. Barulah kedatangan kita menyerikan majlis. Lagi pun dah majlis orang, ikut je lah kan.
          
          Cuma yang tak seronok untuk majlis yang ada tema ialah bila cari-cari pakaian tak jumpa-jumpa. Cari pakaian tema tak susah selalunya tapi kadang-kadang tak ada saiz.



Jangan marahhhh...ni pasangan lanun yg bercinta atas kapal. Love Forever

                                                      Opps lupa nak cakap, event ni kat Concorde Hotel, Shah Alam.

        

Tiada ulasan:

Catat Ulasan