Rabu, 27 Julai 2016

#THROWBACK BERBUKA PUASA DI CONCORDE HOTEL SHAH ALAM






                   Apa khabar semua? Maaf kali ni Cik Mas nak post cerita yg org panggil 'throwback'. Bukan apa bila belek2 handphone ada gmbar yg memang utk blog tapi lupa. Yelah kusyuk puasa. Dah abis raya baru perasan.


                    Di pagi ramadhan yang tenang tiba-tiba kawan sekerja Cik Mas, Hadzami, bagitahu dia dapat bajet dari aktiviti tempat kerja untuk digunakan untuk berbuka puasa atau kata singkatnya MAKAN. Jumlah orang yang perlu dilibatkan seramai 6 orang dan bila tanya bajet, ayat Hadzami ada tapi. Setelah dibuat perbandingan kami setuju di Concorde Hotel, Shah Alam.


                   Selain Hadzami dan Cik Mas yang datang untuk majlis ini adalah Mama Jue, Hadi,Jai n Pian. Ceh ceh tengok la Cik Mas dlm gambar kat atas tu dikelilingi oleh abang2 sado...sado la sangat. Cik Mas dan Mama Jue bawa anak. Bila anak pun ikut Cik Mas, takkan Encik Suami berbuka seorang jadi dia pun ikut serta.

Ni Cik Mas dengan Mama Jue. Banyaknya makanan depan Mama Jue. Habis ke tu?


Ni lah gmbar kenangan kami semua. Yang lelaki tak larat bangun sebab perut dah boroi. Tengok muka pun tau Hadzami ambil gambar tahan nafas control perut...hehehe..


                 Berbuka puasa di Concorde Hotel memang meriah sebab kita orang dapat meja yang dekat dengan makanan. Bangun je dari kerusi berjalan sikit dah sampai tempat makanan. Kat sini tema makanan adalah Makanan Selat, tapi Cik Mas pun tak faham apa yang Selat. Tengok makanan macam-macam ada. Wow kat sini selain dari kambing, ayam, ikan, udang dan macam-macam lagi yang special ada puyuh dan rusa. Bila jeling pinggan Encik Suami daging rusa memang jadi pilihan dia.

Dua orang puteri yg sudah boleh tersenyum sebab dah kenyang.


Cik Mas berada di antara makanan yang dihidang pada malam tu. Rasanya banyak makanan yang kami tak jamah sebab makanan terlampau banyak n perut terlampau kecik.

Ha..untuk korang yang melawat blog Cik Mas ni kali ni Cik Mas nak belanja korang sekeping ambar Cik Mas yg menjejaskan dan menghilangkan keayuan dan kesopanan serta kesusilaan diri. 


Peghh..tengokla Cik Mas tu pekena sup gear box. Nyum nyum..memang marbeles.. kena lak campur dengan sambal kicap. Jarang-jarang tau Cik Mas belanja gambar yang kurang cute ni...hihihi jangan marah

Ni adalah band yang datang menyanyi meja ke meja. Bila sampai ke meja kita orang apa lagi Cik Mas pun bergambar la..


Ni dengan Encik Suami yg menumpang event kita orang ni. Gambar ni ambik masa kawan2 lain dah balik..tu yang duduk rapat2. Hihihi...

               Tapi yg pelik tengok kawan2 Cik Mas yang lain makan tak banyak pun. Mungkin malu kot. Apa pun rasanya semua puas hati dngn makanan kat sini.


         

Tiada ulasan:

Catat Ulasan